MASURA. In plina criza financiara, companiile de taximetrie sunt nevoite sa reduca tarifele ca sa-si pastreze clientii Pentru ca numarul clientilor a scazut considerabil, marile companii de taximetrie din Bucuresti iau in calcul scaderea preturilor de la 1,99 lei pe kilometru la 1,69 lei. Ionela Chircu Criza financiara afecteaza serios firmele de taximetrie. Pe masura ce moneda europeana a crescut galopant, dar si o data cu disponibilizarile din ultimele luni, numarul persoanelor care merg cu taxiul a scazut semnificativ. In conditii de criza, ultima gaselnita a marilor companii de profil ca sa-si mai mentina masinile pe sosele este scaderea tarifelor. Disparitia clientilor ii obliga pe reprezentantii companiilor de taximetrie sa reduca preturile la cursele interurbane si preorasenesti. Anumite firme au luat deja masuri de pastrare a clientelei. Pretul afisat pe aparat si inscriptionat pe masina va depinde de fiecare operator in parte in functie de costurile pe care le are. Surse de pe piata operatorilor de taxi sustin ca tarifele pot fi reduse cu aproximativ 10-12%. De exemplu, una dintre cele mai dezvoltate companii de profil din Capitala intentioneaza sa renunte la perceperea tarifului de 1,99 lei pe kilometru si sa introduca pe piata noul pret, respectiv, cel de 1,69 de lei pe kilometru. Exemplul acestei companii de taximetrie va fi urmat, in curand, si de celelalte.